Tänker :)

Jag sitter och tänker på allt möjligt just nu, haha. Men en grej fastnade jag vid. .. . . .hunduppfostran.
Nu kanske inte alla kmr tycka att det här var det superduper roligaste inlägget någonsin, men det är många som har hund, och dem tycker nog att det är intressant. ;)
Då kör vi, alla har ju olika syn på uppfostran, jag är väldigt sträng med min hund, jag har uppfostrat henne helt själv, visst har mamma hjälp mig, men jag har sagt hur hon ska göra, för det föstör bara om alla har olika regler, jag har tex gått alla kurserna. Ja, so sagt är jag mycket sträng, för jag vill att hon ska respektera mig. Många hundar respekterar ju sina ägare för att dem vet att ägaren har mat/godis, men jag vill att min hund ska respektera mig i vardagen, inte på någon tävling, elr när jag har bestämt att nu ska vi träna, utan bara när vi är hemma. Många blir förvånade, när jag gör vissa grejer med min hund, men dem personerna som blir förvånade tränar oftast inte huvudet på sin hund, ´som är lika viktigt som att gå promenader, visst nu har jag en hund som är avlad för att jobba, men jag vet att alla hundar behöver träna huvet, det är ju inte svårt att lära dem plocka undan leksaker i en korg, elr att hämta sitt egna koppel. Sen blir jag ju såklart inte arg om hon gör fel, för när hon gör fel, så ligger grunden på mig, det var jag som gav komandot, det ar jag som pekade vart kopplet låg, jag var grunden! Allså är felet basserat på mig. Sen så kmr vissa säkert tänka : Men min hund kmr aldrig lära sig det: Men jo, om ni vill tillräckligt mkt så, för jag har en ganska stor och ja, i praktiken ska hon inte vara så bra på agility, men om vi kan vinna det, så kan en cihuahua aportera fågel. . .. .. haha typ.   Man klarar det man vill klara! :D Sen så tycker faktist inte jag att min hund kan så mycket, och min stora idol är biancas brors matte, hon lärt sin hund ALLT! allså han är servicehund, inte för att bainca så bli det, men jag vill lära henne servicegrejer, som att öppna dörrar. Faan vad långt inlägg, ni blir säkert uttråkade. .. men jag skulle ha tyckt att dete hade vart kul att läsa. . . .men jag är ju hundnörd och jag brinner för hundlivet. // Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0